onsdag 10. juni 2009

Hjelpes meg… Jeg er blitt tagget!

Jeg er blitt tagget av Metes hverdagstanker og av Fru Lunas drømmefabrikk. Jeg tar utfordringen, og svarere så godt jeg kan :) Ble litt klam da jeg fant ut at jeg måtte svare på alle disse spørsmålene, men lar det stå til :)

Hva er du opptatt av for tiden?

Jeg er opptatt av mye forskjellig, men skal vi holde oss til hus, hage og de hjemlige sysler, så må det være at hønsehuset skal bli i orden til fredag, for da planlegger vi “familieforøkelse” :) Gleder meg veldig! –Og til rosene mine blomstrer. Ellers er jeg opptatt av at familien min har det bra, og at barna trives. 

Hva har du på deg i dag?

Jeg er en ihuga dongeribuksebruker, men for en gangs skyld har jeg ikke det på meg :) Brun bukse og svart tunika. 

Hva skal du spise til middag?

Vi har hatt gryterett til middag. Er så heldig at min mor lager middag til oss et par dager i uken, så i dag kom jeg hjem til ferdig middag :)

Hva hører du på akkurat nå?

Bulldogen som gnager på et ben. Det går ganske høylytt for seg …

Hvordan er ditt favorittvær?

Jeg trives best når det er godt sommervær, uten at det er for varmt. Passe pusle-i-hagen temperatur og sol fra blå himmel… Da har jeg det helt topp :) Samtidig er det veldig koselig å sitte inne med en kopp kakao og stearinlys på bordet når det er skikkelig ruskevær ute :) Alt har sin sjarm.

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?

Jobbmessig: sette meg inn i alle partiprogrammer før valget.
Privat: få hønsehuset i orden, og få råd til en stor gressklipper til å sitte på, med oppsamler… Er litt lei av at hele lørdagen går med til plenklipp.

Hva synes du om personen som tagget deg?

Fru Lunas drømmefabrikk kjenner jeg jo ikke personlig, men hun har en fin blogg :)

Mete har jeg truffet et par ganger, og synes hun er en positiv og engasjert jente som det var hyggelig å besøke. Jeg fikk komme i hagen hennes og “plukke” planter, fikk med meg masse flott hjem, og er kjempetakknemmelig for det! 

Hvis du kunne fått et hus ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det vært?

Jeg er antagelig en av de mest hjemmekjære personer som finnes… Ferie er man på fordi man “må”, hehe. Og vi har nettopp flyttet inn i det som for oss er drømmehuset på drømmeplassen, og det er ikke noe sted i verden jeg ville byttet med mitt hjem. Og ferdig innredet, til og med :) –Det hadde vært noe! Her har vi nok av prosjekter i år framover :)

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå?

Nok penger til å bli ferdig med de store tingene både i hus og hage. Gjerne også en garasje. Ellers skulle jeg gjerne hatt muligheten til å ha ferie sammen med barna mine hele sommeren. Skoleferien er lang, og “jobbeferien” er ikke fullt så lang…

Hva vil du gjerne bli kvitt?

Hm… nei si det. Måtte bli rotet og pappeskene som ikke er pakket ut etter flytting…og umalte vegger, tak og gulv :) Og mose i plenen, studielån og dårlig samvittighet for alt man ikke rekker.

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen - hvor ville du dratt?

Tja… Jeg skulle gjerne besøkt David Austins rosehage… Eller dratt på ferie på landsbygda i England. Jeg med fotoapparat, og min kjære med malerutstyr. Det har vært en mangeårig drøm :) Kanskje den blir realisert en vakker dag. Ellers er ikke en tur til Roma eller Paris å forakte heller.

Hvilket språk vil du lære?

Nei si det. Jeg synes jeg har mer enn nok med å snakke engelsk når jeg må :O)
Språk er ikke min sterke side. Men fransk er et vakkert, musikalsk og poetisk språk, det måtte vært det, om det skulle være noe.

Hva ser du etter i en venn?

Jeg setter pris på ærlighet og mennesker som ikke baktaler andre. Ektehet er viktig, og det å kunne dele både gleder og sorger. Ellers trives jeg best med positive mennesker som ser muligheter heller enn begrensninger. 

Hvem vil du gjerne møte?

Hm.. Ja det vet jeg sannelig ikke. Av typiske kjendiser er det nok svært få om noen overhodet! Men mennesker som lever for det de tror på og virkelig satser, synes jeg alltid er inspirerende. Å ha fokus på litt annet enn seg selv og sin egen lille verden er en egenskap jeg setter høyt. 

Hva slags musikk liker du?

Der er jeg ganske altende, med unntak av jazz og en del moderne klassiske verker. Kan godt høre alt fra opera til rock :)

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?


Klesskapet mitt er i en sørgelig forfatning. Men jeg er veldig glad i bunaden min, og så har jeg en linbluse jeg nettopp har kjøpt, den er jeg veldig fornøyd med :)
Bunaden er det dessuten like spennende om passer hver eneste 17. mai :) Den kan syes ut, men det er jo et nederlag :P Foreløpig passer den, heldigvis.

Hva er drømmejobben?

Den har jeg nå. Jobber i en kristen lokalradio og får bruke tiden og hverdagen min på det som er aller viktist for meg: min tro.

Har du noen favorittmodeller?

Nei, overhodet ikke!

Hvis du hadde 1000 kr nå, hva ville du brukt dem på?

Jeg er blakk før lønning og feriepenger, så jeg ville antagelig handlet inn litt mer spennende pålegg og middag :) Men vi lider ingen nød, har fryseren full av fisk fra min pappa, og spiser oss mette hver dag. Har mye å være takknemmelige for!

Ellers ville jeg gjerne ha støttet Open Heart, som driver hjelpearbeid hovedasklig i Ukraina. Det er leit å høre om mennesker som lever under de verste kår bare en liten dagsreise unna vårt rike og velfungerende land! Barn som sulter og familier i oppløsning synes jeg er fryktelig å høre om, og nå i disse finanskrisetider er det veldig mange triste skjebner i dette landet. Det er ikke så mye som skal til for å kle en naken kropp eller gi mat til en sulten mage.

Beskriv stilen din.

Klesstil: man tager hva man haver… ganske ordinær. Trives best i dongeri og en tjukk ullgenser :)

Hus og hjem: Liker gamle ting og har vel en blanding av herregård, bonderomantikk og chabby chic. Hos meg er det nesten ikke nykjøpte møbler, her er det brukt, arvet og pussset opp, for det meste. 

Hva var det siste motebladet du leste?

Nei si det :) Leser ikke moteblader om ikke ventetiden hos tannlege eller lege blir for lang! Men jeg fikk “Vakre hjem og Interiør” i posten i dag, og det kastet jeg meg over :) “Hagen for alle” er også et hyggelig blad, og “Jeanne d’ Arc Living” er kjempekos :) 

Den siste CD du kjøpte?

7 days and a miracle.

Hva hørte du på da du ble tagget?

Den absolutte stillhet! Alle sov, og jeg hadde huset for meg selv. Joda, er B-menneske og nyter sene kvelder!

Hva vil du akkurat nå?

Synes det er deilig å være gjennom denne listen :) så nå skal jeg puste ut! 
Gleder meg til ferie og late dager, da vi kan kose oss sammen alle sammen, og bare være til.

Da sendes utfordringen videre til Solbergets mange prosjekter.

2 kommentarer:

  1. Fin Fjellflokk, Polemonium caeruleum også kalt Jacobs Himmelstige ja.Hadde den i hagen før både blå, hvit og lys lilla. Luka den bort fordi det blei litt mye av den.Men har angret på det, savner den.Døra mi er orginal/ gammel. Kjøkkenet ++ er fra et eldre hus som dei flytta hit når dei bygde nytt hus her i 1820. Noen av dørene i huset skal være fra en gammel steinkirke som blei revet, før det blei bygga ny kirke. Kirka er fra 1819 så det kan stemme. Jordkjelleren vår er laga av stein fra gammelkirka. Her er et kors fra ca 1200 talet på gården hoggd inn i fjellet ved en runeinskriving, Har vert veldig usikker på om eg skal skrive om slikt på bloggen . Pleier å få besøk av skoleklasser. Og i pinsa hadde me en slaks "Pilgrimsvandring" hit. Nypresten som ville vise korset til menigheten.( Dei bruker det spesielle korset herfra som symbol i kirka, Brodert på prestens klær og først i prossesjonen. Det er et kors med Trekanter i endene.) Dette blei en lang kommentar gitt, beklager!Så flink du er som får tid til så mye. Klem .

    SvarSlett
  2. Så gøy at du tok utfordringen min :) Fikk også litt sjokk første gangen jeg så alle spørsmålene ;)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett