torsdag 4. juni 2009

Hagebesøk og vakre stauder

DSCI5507

I dag har jeg vært på besøk hos Mete i Hagegal, og fått en hel masse geranier og andre stauder.

Det var en flott hage med dam, drivhus og blomstrende bed. Jeg glemte dessverre kamera, så det blir ingen bilder derfra.DSCI5506   

 

 

 

  Jeg har fått plantene i jorda. De er satt litt tett og må nok flyttes på før sommer blir til høst, men enn så lenge får de stå slik. Geranien har en flott farge: en mellomting av brun og lilla, utrolig flott! Jeg håper blomstene ikke faller av pga flyttingen, den var litt medtatt etter strabasene. Høye og grasiøse er de, og plassert i rosebedet. Akeleien nederst er kjempeflott, med vakker “ballkjole” og i sart rosa, akkurat slik “gammedagse” akeleier skal være :)  Takk til Mete for flotte planter og for koselig titt i hagen :)

DSCI5508

DSCI5509

10 kommentarer:

  1. mye fint du har fikk deg,kjekt å ha snille hage entusiaster som deler med seg.

    SvarSlett
  2. Så fin blogg og bilder.

    Ha en fin fredag.

    Ingunn :)

    SvarSlett
  3. Så moro å få med seg planter hjem :)
    Tenkte jeg skulle ta meg en tur til datteren min og stjele litt fra henne hehe..
    Nydelige bilder du viser :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. Så nydelige planter du har fått med deg hjem.. Å dele planter er ingen dum ide...sparer litt penger på den måten ...moro er det også med avleggere...
    Ønsker deg en fin fredag =)
    Klem

    SvarSlett
  5. Perfekt för mig med hagebilder att inspireras av! Jag är inte så duktig i hagen själv men vill bli! :-) ha en fin dag! -Alexandra-

    SvarSlett
  6. Åh ja er det ikke koselig med sånne hageturer, bytte litt og kjase litt og inspirers av andres hager?
    Det liker jeg.
    Den storkenebben så herlig ut!

    SvarSlett
  7. Så flotte blomstrar du har fått! Det ser verkeleg ut som du har god greie på blomster..

    Kanksje du kan hjelpe meg med namna på blomstrane eg har plukka inn..evt ein link til ei god side der eg kan finne det ut. Veit om rododendron og syrin, men så stopper det dessverre..

    Ha ei fin helg uanstt!!

    SvarSlett
  8. Nydelige blomster, kjekt å få noen nye.
    Ha en fin helg. Klem.

    SvarSlett
  9. Hørtes ut som en toppers dag. Elsker stauder og ikke minst geranium.

    He en herlig helg
    klem:)

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig hilsen i min blogg.
    Så fin blogg du har. Geraniumen og akeleien er jo bare helt nydelig. Jeg har ikke så god kjennskap til disse, men drømmer om et fint staudebed sammen med rosene mine. Takk for inspirasjon!

    God helg!

    SvarSlett