tirsdag 9. juni 2009

Et lite stilleben

DSCI5630DSCI5645

 

 

 

 

 

 

Noen vakre markblomster og et lysfat kan være riktig koselig. I dag har jeg plukket inn prestekrager og kornblomster. To små vaser og litt lys på et fat blir et hyggelig blikkfang.

DSCI5649

DSCI5639

 

 

 

 

 

 

Fatet er i forsølvet messing, og ikke av det dyre slaget,  men håndlaget og sjarmerende skjevt :) Det ble kjøpt  i Betlehem i fjor sommer da jeg var så heldig å fikk komme dit.
Jeg er ikke av de som kjøper med meg typiske turistting hjem fra tur, det blir heller hyggelige ting jeg liker og kan bruke, og ha som gode minner.  

DSCI5648

DSCI5646

17 kommentarer:

  1. nydelig!
    å, har du vært i betlehem..!?
    sikkert en sterk opplevelse!
    håper jeg også får oppleve det engang i fremtiden..
    moaklem

    SvarSlett
  2. Så koselig stemning det ble hos deg! Likte veldig godt det fine fatet ditt :)

    SvarSlett
  3. Nydelig stilleben hos deg ! Ser at du har et flott skap i bagrunnen der, herlig :-)

    Liker stilen din !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Nydelig!
    Flott fat og et flott minne. Mye bedre med slike minner fra turer enn typiske souvenirer.

    SvarSlett
  5. Vakkert stilleben, og et nydelig fat du har kjøpt med deg hjem fra Betlehem!
    Venter på at prestekragen skal snart blomstre her også! Syns de er skjønne!
    Klem Anita

    SvarSlett
  6. Nydelig. Skulle vært og kjøpt meg margeritter, men så langt har jeg ikke kommet enda. Det er så skjønt å plukke inn blomster å pynte med, men, jeg er litt pysete. Plukket mye før, men nå har jeg "ny" hage, og her er det ikke mye å hente inn. Ha en fin dag i morgen, klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Flotte bilder! Og så koselig gammelt hjem dere har :)

    Jeg har tilfeldig valgt ut 5 bloggere som skal få en utfordring fra meg inne på bloggen min. Du er en av de og det har vært gøy å oppdage nye blogger på den måten :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Hei Margrethe.Så nydelig stilleben du har laget.

    SvarSlett
  9. Dette var sommerslig og fint. Ikke alltid så mye som skal til for å få det litt koselig innendørs en vårkveld :-) Du er flink!

    SvarSlett
  10. Heisan! Herlige bilder av skjønt stilleben. Takk for at du deler.
    Klem

    SvarSlett
  11. Så vakre bider av et nydelig fat som v utrolig lekkert pytet. Elsker småvaser med friske blomster i, det pynter sånn opp:) Skikkelig sommersig og lekkert var det:) Utrolg vakre og stemningsfulle bilder også:) ønsker deg e nydelig dag:) klem monica

    SvarSlett
  12. Nydelig...både fatet og stillbenet som du har satt sammen!

    Tror kanskje du har bedre oppdragelse på hunden din enn hva jeg har, for her løper de "villmann" rundt og hopper litt sånn tilfeldig opp i stolene og sofaen når de jager hverandre rundt...sukk.....må nok ta meg sammen og ha et lite lydighetskurs...

    SvarSlett
  13. Så nydelige bilder.

    Heldig du er som har vært til betlehem. Det må være en spesiell opplevelse.

    Fatet ser fint ut.
    Gjør som deg kjøper ting jeg liker og kan bruke når jeg er på ferie.
    Håper det ikke ble for mye jobb og vanne etter at du gjødslet.
    Det er så trivelig og være ute og pussle med hage og andre ting på denne årstiden.
    Klem

    SvarSlett
  14. Hei
    takk for hyggelige ord. Så fint det ble!
    Og den plassen under treet var så idyllisk:-)
    God kveld fra Kristin

    SvarSlett
  15. Så nydelig! Det er jo bare sjarmerende om tingene ikke er helt perfekte, synes nå jeg..
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)
    Klem*

    SvarSlett
  16. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett