søndag 14. juni 2009

Et arvet servise

DSCI5751

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag blir det bilder av et servise jeg er glad i. Det har vi arvet etter min manns besteforeldre. Det er fra Figgjo Flint, og er i god stand.

DSCI5752

DSCI5745

 

 

 

 

 

 

Noen deler er antagelig knust, men jeg har komplett servise til ni pluss en del ekstra asjetter. Fløtemugge og sukkerkopp er også intakt.
Det er spesielt kjekt å ha ting som har en historie, og dette serviset dekker vi med så og si til alle bursdager og selskaper.

   DSCI5744 DSCI5749

19 kommentarer:

  1. Nydelig ! Så kjekt med arvede ting :-)

    Utrolig skjønne disse hønene dine i innlegget under ! Nå får du vel deilige egg på frokostbordet fra lykkelige høner :-)

    Ha en deilig uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅ!!! For et utrolig flott servise! Dette har jeg aldri sett før og det var aldeles nydelig! Likte gullmønsteret og gullkanten nederst..

    Dere er virkelig heldige som har arvet dette!: ) Pass godt på det!

    Ønsker deg en fantastisk uke!

    Klem fra meg: )

    SvarSlett
  3. Det var et skikkelig vakkert sevise,oså er det så deilig å ta frem slke ting som det gjerne knyttes minner til
    Ha en fin morgendag

    SvarSlett
  4. hei -
    for et vakkert servise du har arvet, margrethe!
    det er noe ekstra skjønt over gamle kopper og asjetter i hvitt og gull.....nydelig!

    nattaklem

    SvarSlett
  5. Nydelig servise dere har arvet.
    En av mine kjæreste eiendeler er en brodert lakenbord som min mormor broderte i sin pure ungdom. Nydelig hardangersøm. Jeg bruker den som festremse på rød duk hver julaften.

    SvarSlett
  6. Hei.Dette serviset er nydelig.Vi har også arvet et servise i hvitt med litt gull.Ekstra hyggelig å ta vare på ting fra familien.

    SvarSlett
  7. Hei, og takk for koselig søndagsvisitt!!!
    Kan anbefale Calouene på det varmeste - kjempegode!!

    Så heldig du har vært, som har fått arve dette flotte serviset. Er noe helt eget med det gamle!

    Ønsker deg en fin uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  8. Så fint med gamle ting, ikke sett dette før, men likte det veldig godt. Så hyggelig at det er ofte i bruk. De kyllingene var ikke slik jeg ser for meg kyllinger heller..så der stiller vi likt. Spennende med hønsehold. Gleder meg til fortsettelsen!!
    Natti,natt!!

    SvarSlett
  9. Fantastisk nydelig servise, så heldig som har fått overta dette....nydelig!

    SvarSlett
  10. Go`morgen..så heldig du er som har arvet det servise der...Koselig minner å ta med seg videre...Ser du sier at du har hatt problemer å komme inn på forskjellige blogger..har det vært på min også tro?Go`ukestart til deg fra Maliva

    SvarSlett
  11. For et nydelig servise! Syns det er så koselig med arvede ting. Ha en god dag! :)

    SvarSlett
  12. For et nydelig servise...
    Så heldig du er som har fått dette :)
    Jeg har et gammelt servise etter olderforeldrene til mannen min. Skal vise det en annen dag :)

    Ha en fin dag i solen.
    Klem,Kari

    SvarSlett
  13. Så heldig du er! Virkelig nydelig servise :)

    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  14. Herligheten så heldig du er som ahr arvet dette vakre serviset!!! Nydelig og gøy det har tilhørt noen i slekta!

    ha en flott mandagskveld

    SvarSlett
  15. Så flott det er, Margrethe! Heldige deg :-)!! Kos deg med en kopp god te og nyt synet av dine nyervervede høner og en hane :-) Klem

    SvarSlett
  16. Ja, det tar sin tid før disse peonene springer ut..og nå er det så surt og kaldt her at det sikkert tar enda lengre tid!! Man får smøre seg med tålmodighet!!
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  17. Det betyr litt ekstra, og gjør de spesielle dagene enda mer spesielle når man har noe så fint og tradisjonspreget å dekke med.
    Jeg har også et slik servise, kanskje jeg skulle vise det på hobbybloggen min.
    Jeg er veldig glad i slike gamle ting som brukes og som går i arv i familien.

    Heldige dere som har fått arve dette:)

    SvarSlett
  18. Å, for et nyyydelig servise!! Kjempe-fint!

    Ha en fin-fin kveld!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  19. Dette serviset var jo bare helt nydelig!Jammen heldig som har fått overta dette.Klem

    SvarSlett