onsdag 24. juni 2009

Deilig sommertid!

Det er høysessong for roseblomstring og det kommer nye sorter og flere blomster for hver dag. Det blir mye hagestoff hos meg for tiden, men dette har jeg virkelig ventet på!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rose de Rescht har sprunget ut. Deilig gammeldags roseduft og vakker farge!

DSCI6012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The Pilgrim med utsprunget blomst. Perfekt rosett.

DSCI6001

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorgen og gleden de vandret i hope… bildet er uskarpt, det kan være like greit! Say no  more! 

DSCI6010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag har jeg vært på KiD Interiør og handlet kurv med sinkpotte i til litt over 20 kroner. Godt kjøp, selvom dette vel er blitt en slager i år som pryder mange uteplasser. De hadde 30 % på denne serien for de som ikke måtte ha fått med seg det enda :) Fikk også kjøpt inn “Stars & Stripes” –sengetøy. I skrivende stund er det i tørketrommelen. Må få det på med det samme, er så morsomt å pynte litt opp med nye ting :)

 

DSCI5989

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så litt stemningsbilder fra hagen og roseblomstring. Det er en fantastisk flott tid vi går inn i nå! Hver dag byr på nye overraskelser. DSCI5997

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI5998

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 DSCI5951

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI6009DSCI6008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liljen fikk min kjære til sin runde dag. Men den dufter så sterkt at den ble nesten litt ubehagelig å ha inne, tiltross for sin skjønnhet. Jeg hadde uansett tenkt å plante den ut når den var avblomstret, men den fikk flytte litt før det var meningen:) Den gjorde seg godt i rosebedet, synes jeg!

 

Og det er slitsomt å være pelskledd i sommervarmen… 

DSCI6004

DSCI6016

23 kommentarer:

  1. Javisst er et e skjønn tid, spesesilet for hagefolket, noe nytt å se hver dag.
    Nydelige bilder hos deg, og du, jeg trenger midddelhavsvarme selv for å nærme meg sjøen :o)
    Klem

    SvarSlett
  2. Ja, vi er våkne vi ;-). Nydelige rosebilder du har! Det er nesten så jeg kjenner duften gjennom skjermen! The Pilgrim var bare lekker :-) Fatter ikke hvorfor jeg bare får en liten bit av bildene dine frem på skjermen.....Merkelig!
    Hilse de med og uten pels!
    Nattaklem

    SvarSlett
  3. Å du herlige - sier jeg bare:)

    Tenk at det finnes så mange skjønne roser!

    SvarSlett
  4. Jeg sier det igjen, for en hage du har.
    Jeg blir iallefall ikke lei av og se bilder av hagen din:))
    Nydelige roser:)

    Var bra søte de pelskleddet også.
    kid har så mye fint synes jeg.
    Ha en fin uke:)

    SvarSlett
  5. hallo i sommernatten margrethe -
    ...blir ikke lei dine hageinnlegg...du har jo en drøm av en hage, og så mye vakkert å vise frem!
    ..jeg synes ofte liljer har for sterk duft til å ha inne...ute ble den jo kjempefin...
    ...fortsatt fin sommernatt -
    moaklem

    SvarSlett
  6. Bare pøs på med hagebilder du, det er jo en nytelse å studere disse rosene dine, kanskje det smitter litt av også. Kjedelig med lus, tror jeg skimtet noen her, verre er det at den nysådde plenen er full av tistelugress..hjelpes..jaja, de er vel endel av skaperverket de også!! Jeg får heller ta opp kampen neste sommer.
    Den pilegrimrosen var skjønn!!

    SvarSlett
  7. Halloen.....åå så fine roser, får aldri nok av sånne bilder jeg:) Mine har nettopp sprunget ut også....kunne egentlig bare gått hele dagen og stelt med dem. Heldigvis ikke lenge før ferien nå...da blir det hagekos!!

    Ønsker deg en fin sommerdag, klem

    SvarSlett
  8. Takk for fine kommentarer :-) Ja, det er fint om dagen. Gleder meg til rosene kommer for fullt. Skulle stoppet tiden da..
    Ha en fin dag videre
    Kristin

    SvarSlett
  9. Så nydelige roser, i min hage har jeg 3, men de har ikke begynt å blomstre enda. Godt vi ikke har pels, det er varmt nok uten, men så er det herlig at sommeren endelig har kommet. Ha en fin helg, kos deg. Klem fra meg.

    SvarSlett
  10. Hei og takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Så mange nydelige roser du har. Ja, det er tid for det nå. Her blomstrer det også villig vekk. Det er så fint. Og været er nydelig så det er bare å nyte det. Ha ein fin dag !

    SvarSlett
  11. Sukk, du har så mye fint! En vidunderlig hage!!!

    SvarSlett
  12. Å så deilige rosebilder!! Her nytes også sommeren i fulle drag.

    SvarSlett
  13. Så urolig nydelige bilder a rosene og liljene er jo bare så flotte:) Bra kupp fra KID også forsår jeg:) Det er jo msten som de gir det bot når det er til den prisen:)Ønsker deg en videre flott kvld og en nydelig helg:) klem monica

    SvarSlett
  14. Nydelige bilder, Margrethe! Særlig den hvite rosa di - bilde nr 2 (?) blendet meg!

    SvarSlett
  15. Sikke skønne blomster du har.
    Tak for hilsen på min blog.

    Karen

    SvarSlett
  16. Rosor är så vackra! Jag skulle gott kunna tänka mig ännu flera. Gratulerar till gott köp! Den zink/korgen var jättefin. Ha en fin dag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  17. For en fantastisk blomstring du har, nydelige bilder!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  18. Så mange fine roser du har! Bare å legge ut mer, er så artig å se hva som finnes i hagene rundt omkring! Takk for hilsen på bloggen min!

    Sommerhilsen fra Nina

    SvarSlett
  19. Hei, takk for hyggelg hilsen!!!!
    Så fine blomsterbilder! Den kjøkkenkranen din var vel verdt å jobbe for, SÅ lekker!!!!!

    Ha en super dag, klem, Marianne

    SvarSlett
  20. For noen fantastisk flotte blomster! Gid jeg hadde en anelse av dine grønnefingre!! Og så utrolig kul bikkje du har :) Ekke bare bare å være firbeint og med masse pels i denne varmen nei!

    Ønsker deg en strålende helg :)

    SvarSlett
  21. Så nyyydelige bilder!! Rosene er sååå flotte!! Heldiggris;) Gleder meg til jeg får hage også!!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  22. Det ligger en award og venter på deg hos meg.Varmt for dei som har pels også ja. Tenk på mine 4 beinte venner med ull. Godt dei kan finne skygge sier nå eg.

    SvarSlett