fredag 5. juni 2009

Clematis og en liten overraskelse i hekken:)

DSCI5521    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI5523 DSCI5519 

 

 

 

 

Clematisen står så vakkert nå. Maken til praktfull blomstring, og det det aller første året :) Jeg er mektig imponert og gleder meg allerede til neste år når den har kommet enda mer i vekst.

Jeg fant noe jeg tror er en akeleie i granhekken. For en hyggelig overraskelse! Den er ikke av de mest spennede sortene kanskje, men jeg ble glad for å oppdage den allikevel. Litt gulgrønn i fargen, og ingen “krinolinekjole”, men absolutt søt der den står mot den mørke grønne granhekkveggen. Tror nok jeg kommer til å flytte litt på den. Den står farlig til for kantklipperen :)

DSCI5525DSCI5524

16 kommentarer:

  1. For en nydelig klematis! Vet du hva den heter?

    Søt akeleie:) God helg!

    SvarSlett
  2. Hei, Monica! Den heter The Bateman. På plantelappen sto det Miss batemann, men det tror jeg må være en feil, da det ikke er noe navn jeg får opp noen steder.

    SvarSlett
  3. Hei,hei
    Nydelig klematis og nærbilde- vakkert var det..har ikke prøvd klematis selv, men har et avdanket epletre som kanskje hadde kledd en klematis klatrende oppover seg..blir ikke denne sommeren da plenen er endevendt..
    Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  4. hei margrete -
    ..for en skjønn hvit clematis!
    ha en fin helg -

    moaklem

    SvarSlett
  5. Så utrolig vakker den var :)9 Den kunne jeg og tenkt meg :)

    Ha en fin helg
    KLem,Kari

    SvarSlett
  6. Så vakre bilder av klematis og akeleien, syns akeleien var skjønn! Gleder meg til å følge deg fremover for å se blomstringen av de ulike sortene du har!!!
    Ønsker deg en fin helg med sol og varme!
    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Flotte bilder hos deg ! Klematis er bare så vakkert :-) Lenge før mine er klare, men gleder meg :-)

    God helg til deg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  8. Vakkert...Go`helg til deg fra Maliva

    SvarSlett
  9. sjokk..!! så vakkert!!

    ja liker å tenke på det levde livet omkring døra...
    juniklem, magny***

    SvarSlett
  10. for ett praktfullt bilde!
    Jeg så ikke at det var senter på klematisen før jeg hadde lest teksten og satt og lurte på hvaslags spennende blomst det var.

    Nydelig klematis, både tett på og litt unna :)

    SvarSlett
  11. Hei
    Ja, har fått sansen for de gamle staudene, og de akeleiene jeg fannt hos mamma hadde så nydelige farger. Lurer på den er gammel...
    Den var jo fin den du fannt i hekken også;-)
    Åh, det huset ditt ser så koselig ut;-)
    God lørdag fra Kristin

    SvarSlett
  12. Tusen hjertelig takk for nydelig kommentar inne hos meg, det setter jeg så utrolig pris på og det var så vakkert skrevet at jeg blir rørt! Clematisen din var jo bare helt nydelig:) Åsså så kjekt å finne en blomst i hekken da, en fin overraskelse!:) Ønsker deg en videre flott helg:) klem monica

    SvarSlett
  13. Tack för gratulationen! :-) Vilken fin Clematis. jag går som bäst runt och funderar på vad jag ska plantera i vår hage. Vet du hur man får till vallmo? Jag är verkligen nybörjare i trädgården- men lusten finns! Ha en fin kväll. -Alexandra-

    SvarSlett
  14. Oj. Guri malla den var rålekker! Jøsses. Jeg har noen få clematiser. Men jeg er ikke noe flink med dem. Ofte får de visnesyken her hos meg. Holder nesten på å gi opp. Men klarer ikke helt å la være heller da. De er jo så fine.
    Overaskelser i hekken er jo ikke å forakte da!

    SvarSlett
  15. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Nydelig bilder du viser. Titt innom meg og vinn romantisk fuglehus i zink. Sommerklem siv

    SvarSlett
  16. Så flotte bilder!
    Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Når det gjelder syferdigheter har jeg mye å lære. Jeg er helt nybegynner, men tenker som så; kan andre så kan jammen meg jeg også! Alt kan læres om man bare er villig til (og har mulighet til) å investere litt tid i det:)

    SvarSlett