onsdag 17. juni 2009

Celestial, årets første rose

DSCI5783

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vidunderlig vakre Celestial blomstrer, og er årets første rose hos meg. Den dufter vidunderlig og har matt, litt blågrønt bladverk og flotte lange knopper. Det passer bra med blomstringsstart nettopp denne dagen, for min kjære fyller rundt år i dag! 

Og disse kommer om ikke alt for lenge, om bare varmen kunne komme nå!

 DSCI5786DSCI5770

 

 

 

 

 

 

 

 

Stanwell Perpetural og Mary Rose

DSCI5785

DSCI5787

 

 

 

 

 

 

Magna Charta og The Pilgrim.

18 kommentarer:

  1. Vakker rose, kommer her og vist det bare kunne komme litt varme. Jeg har sansen for de litt gammeldagse rosene med herlig duft.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Gratulerer med bursdag i heimen ! Nydelige roser hos deg. Har du noen tips om duftende roser som tåler ned mot 20-30 minus om vinteren ? alltid et spenningsmoment om noe overlever her hos oss...

    Ha en deilig kveld både du og jubilanten !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Utrolig vakre!
    Gratulerer så mye med mannen:)

    Håper dere får en flott dag:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  4. Fantastiske! :)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  5. Tusen takk for en hyggelig kommentar.
    Jepp er helt enig, historie må man ta vare på sånn at det ikke blir glemt. Selvom det er ikke så hyggelig historie. Men det er jo våre forfedre som har opplevd dette!!

    åhhh så fine blomster!! :-) Nydellige!
    Gratulerer til mannen din!
    Ha en fin dag!
    klem

    SvarSlett
  6. Celestialroser dufter av sommer og er den deiligste blomsterduften jeg kan tenke meg.. For meg til å tenke tilbake til somrene på hytta som barn!: )

    Navnet er også utrolig vakkert og kan minne om jentenavnet Celestine, som jeg har lyst til å kalle barnet mitt, hvis jeg får en jente en gang i fremtiden!: )

    Håper dere får en fin bursdagsfeiring, gratulerer til mannen din!: )

    Klem

    SvarSlett
  7. Mye godt i vente:)
    Gratulere så mye med din kjære!

    SvarSlett
  8. Nydelige roser,savner den store sommer varmen her også!

    SvarSlett
  9. Vakre roser du har, deilig tid i møte nå for oss som elsker hage! Plantet 4 nye roser i hagen i går, alle er Austin roser- har en forkjærlighet for dem selv om jeg har andre også...

    TUSEN TAKK for de koselige kommentarene du har lagt igjen inne hos meg! VELDIG koselig Margrethe, slikt varmer :)

    Go'klemmer til deg

    SvarSlett
  10. Kjempefine roser!! Gratulerer med mannen din!!
    Jeg har noen roser her som jeg ikke vet hva er...kanskje du kan hjelpe meg å identifisere dem...har ikke videre forstand på roser, men de kommer nok på bloggen om noen uker..ganske store knopper på dem nå.
    Ha en fin-fin kveld!!

    SvarSlett
  11. Nydelig rose :) Har du noen gode tips for hvordan man holder rosene (bukett) lengst mulig? Mine roser døde så alt for fort...

    Ha en fin kveld! Klem Linda

    SvarSlett
  12. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Varmer en fersk blogger. :)
    Nydelig blogg du hadde, kjempeskjønn! :) for et flott service du hadde arvet! *misunnelig*
    Klem, cecilie

    SvarSlett
  13. Urtolig flotte roser. Skulle hatt en helt jungel av disse her. Tenk så flott det vill hatt vært da:O)
    Ha en fin fin dag. Klem fra Elin:O)

    SvarSlett
  14. Vidunderlig vakker rose! Og gratulerer mannen din så masse med vel overstått dag! Håper også at sommervarmen kommer snart! Det hadde vært deilig! Jeg liker også duranceseper, enig med deg at de er dyre, men så dufter de veldig godt!
    Ønsker deg en nydelig dag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  15. Vakker rose, her venter vi også på varmen, solen er fremme nå og da, men det er ikke noe sommervarme akkurat! Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  16. Å, den var nydelig. Heldig du er som har blomstring. fortsatt bare knopper her. Gleder meg til å komme på hytta for der blomstrer det nok som bare det.

    Ha en fin kveld
    klem:)

    SvarSlett
  17. så skjønne roser du har margrethe..
    og gratulerer med din kjære!
    ha en fortsatt fin kveld -

    moaklem

    SvarSlett
  18. Nyyydelig rose, min venn ;-) Har allerede gratulert din kjære.....håper dagen var vellykket :-)
    Klem

    SvarSlett