søndag 7. juni 2009

Bulldog i ordets rette forstand :)

DSCI5595

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI5585

DSCI5590

DSCI5600

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I  dag har det vært deillig vær, og jeg og fotoapparatet har vært på tur i skogen med Mika,  min lille franske bulldoDSCI5587g.  Jeg må si ordet “Bull Dog” har fått ny betydning etter denne turen :) Makan til gressende hund skal man lete lenge etter! Hun heiv seg over gresstustene og til og med noen tørre greiner så fristende ut! Begyner seriøst å  lure på om hun ikke får nok mat her hjemme :P

Hun koser seg i skogen, og selvom båndtvangen er litt til hinder i disse tider, så er det ikke til hinder for turgleden.

 

Det er ikke lett å ta bilder av en bulle, så dette ble de beste bildene. Det er ikke så lange øyeblikket hun står i ro :) Mye lettere å ta bilder av blomster :)

Jeg trives godt med å bo litt landlig til. Skal vi opp i skogen, går vi ut av hagen over en grusvei, så er det natur så langt øyet kan se. Jeg trives veldig godt med å ha det sånn, selvom det er forholdsvis bratt terreng her.

 DSCI5605DSCI5607DSCI5608                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

Så noen stemningsbilder fra baksiden av huset.Og til slutt et lite utsnitt fra en av våre sitteplasser. I bedet har jeg satt ned historiske roser, de er engangsblomstrende, og blir forholdsvis store med tid og stunder. Trenger jeg si at jeg gleder meg til rosene blomstrer?

DSCI5610DSCI5579

 

 

 

 

11 kommentarer:

  1. Skjønn lille Mika da, klart det er knallkjekt å kose seg ute i skogen. Vår lille Bamse er mer utenfor stien enn på :-)

    Herlige bilder hos deg !
    Likte veldig godt de nye kjøkkengardinene dine:-)
    i et tidligere innlegg :-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Nåmmen, for en liten søt hund du har!!: ) Ønsker meg en liten hund selv, etter at den jeg hadde døde i mars: ( Man blir så utrolig glad i de.. : )

    Ønsker deg en fin uke!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Så skjønne bilder av en skjønn hund...som er glad i litt grønt...nydelige omgivelser hos deg..jeg er også glad for å bo på landet...foretrekker det fremfor by..nydelig sitteplass!!

    SvarSlett
  4. Skjønn liten hund! Og sikkert en veldig kjekke turvenn! Hun virker ivertfall veldig glad for å være ute i naturen!
    Så nydelig hus og hage! Liker godt området bak huset, et stort tre, hekk og bed med historiske roser! Det kommer til å bli nydelig når de blomstrer!
    Ønsker deg en fin start på uken!
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Herlig hund . Det er klart hun vil tygge gress og pinner. vår lille Trixie Bell prøver seg på de største pinnene hun ser ,Hun skjønner ikke helt at hun er liten.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelig kommentar inne på bloggen min:)

    Så herlig hund. Hunden min spiser gress, så en kan lure på om han har vært ku i sitt forrige liv:)))
    Nydelige bilder:)

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder!! Nydelig, liten hund du har!!

    Ha en strålende mandag!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  8. Så koselig når det spirer og gror og blomstrer :) Søte bilder av Mika, da!! Tipper hun trives med så mye natur rundt seg hun også.

    Likte kjempegodt gardinene dine. Du har god smak! Skulle helst leid deg inn til litt interiør-rådgivning her i huset! hehe.

    SvarSlett
  9. Neida, du behøver ikke si at du gleder deg til rosene blomstrer for det skjønner jeg! Men en god ting kan som sagt ikke sies for ofte så du må gjerne gjøre det likevel. Jeg gleder meg også til mine nye av året skal blomstre. Det er knopper på alle sammen.
    Tenk når de buskene dine blir store - da blir det godt å sitte der når de er fulle av deilig duftende blomster:)

    SvarSlett
  10. Så utrolig fin nettside du har! Vart so fasinert av den vakre bakgrunnen din at eg måtte gå tilbake og sjekke om eg la igjen kommentar slik eg hadde tenkt:) Hjarteleg takk for hyggeleg kommentar inne hos meg då eg etterlyste pelargonia Dronning Ingrid :) Er så glad i den blomen! Har enno ikkje funne den her i Bergen, fleire seier at dei har hatt den inne, men er gått tom. Vi er nok mange som liker den:) So utrolig herlig liten Bulldogfrøken! Og fantastisk uteområde du har rundt huset ditt! Og snart spretter rosene ut! Gler meg eg og! Varm helsing frå Ingrid Marie

    SvarSlett
  11. Næh,så herlig liten frøken.Hun var virkelig skjønn:)
    Og utrolig flott hus du har, må være noe å bo i ett hus som har så mye historie:) Synes du hadde det så fint, meget gjennomført kan man si. Jeg legger meg gjerne til som følger,og kommer med glede tilbake igjen,for her var det så mye flott og artig,(tenker på dine snasne høns;)

    Hilsen fra Lykkehjem

    SvarSlett