lørdag 13. juni 2009

Bilder fra hagen og et par bloggproblemer, håper noen kan hjelpe?

I dag blir det et lite knippe bilder fra blomsternde skjønnheter i hagen :) Dronning Ingrid står så vakkert nå, og jeg blir mer og mer betatt av denne sartrosa skjønnheten!

DSCI5661

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI5662

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akeleien fant jeg stående i granhekken. Den var så unseelig da jeg fant den og jeg trodde ikke den skulle bli så flott som den har vist seg å bli. Synes den er utrolig vakker i sart rosa med lysegrønne kanter. Riktig en skjønnhet :)

DSCI5663DSCI5664

 

 

 

 

 

 

Jeg elsker riddersporer. Det er blomster jeg aldri får nok av, og de står lenge! Gleder meg til det blir store kraftige tuer av dem, så jeg kan dele dem og sette dem rundt omkring! Staselige blomster som passer godt sammen med gammeldagse roser i ulike rød og rosatoner. Riddersporer bærer definitivt bud om sommer :)

 DSCI5667DSCI5654

 

 

 

 

 

 

 

 

Og så har jeg et bloggerproblem eller tre, tror jeg.   Håper noen kan hjelpe meg med det!

Noen blogger får jeg ikke opp når jeg klikker på dem… Får bare en feilmelding. Mens andre kommer opp med heading og alt annet enn innleggene. Er det flere enn meg som opplever det? Skulle gjerne vært og kikket og lagt inn hilsener i alle  bloggene på blogrollen min, men kommer altså ikke inn på enkelte av dem. Kjedelig!

For en tid siden gikk jeg over til å skrive i Writer. Det synes jeg er lettere enn blogger. Men ser at jeg ikke får opp bilde fra innlegget i bloggrollene. Er det et writerproblem? Hva kan jeg evt. gjøre for å få opp bilde? Er jo litt koseligere enn kun tittel på nytt innlegg :)

Og noen gamle innlegg ble helt “herpet” i layouten. Lurer på om det er overgangen til writer som har gjort det eller om det kan være at jeg innstallerte ny bakgrunn på bloggen?

Noen som vet? Blir glad for svar!

13 kommentarer:

  1. Hei.Har lest tidligere at bildet ikke kommer opp når man bruker writer.Jeg har ikke hatt problemer med å komme inn i bloggene nå,men hos deg kan jeg bare se en liten bit av bilde 2. Kanskje ikke så mye til hjel,men...

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemelding. Hm.. bilde 2 kommer opp helt fint hos meg. Merkelgi! Dette må jeg jo finne ut av!

    SvarSlett
  3. Fine bilder..jeg har også problemer av og til..noen ganger ser jeg ikke tekst på min egen blogg før jeg har logget inn..å se andres blogger har stort sett gått greit...tror dette er et sammensatt problem. Ser noen mener det hjelper å bruke firefox som nettleser, det har jeg- men som sagt, min blogg kan være rar for det..har du problemer med internett- google ellers? Så ser jeg noen nevner live-traffic feeder som mulig årsak, eller for mye bling-bling..håper det bedrer seg..såå irriterende..

    SvarSlett
  4. Her hos meg også kommer det bare en liten stripe av bilde nr. 2.
    Jeg har også problem med å komme inn på noen blogger, men det er fordi de er så trege å laste ned. Vet ikke hva det kommer av. Jeg er ikke så datakyndig desverre.

    SvarSlett
  5. Hei, og takk for koselig besøk - alltid kos når nye kommer innom på besøk.... :o) Hjertelig velkommen tilbake!

    Bloggproblemene dine kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Har til tider problemer jeg også, men ikke av typen du skisserer.

    Ønsker deg en supergpd helg!!

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg har hatt problem med bloggen min, og enkelte andres over lengre tid, men så la jeg inn Mozilla firefox i tillegg til Explorer. Aldri noe problem med bloggene på Mozilla!!! ;)

    SvarSlett
  7. Hei
    Tror det er mange som har problemer. Jeg har og lagt inn Firefox. Det hjalp litt.
    Ha en riktig fin helg, helst uten data problemer

    SvarSlett
  8. Hei på deg!
    Jeg får også kun opp en bit av bilde 2 i bloggen din.....Styrer også en del med å få Writer på rett kjøl iblandt. Kanskje vi må prøve et annet program? Kjempefine bilder du la ut forresten!! :-)

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder. Jeg gleder meg til min dronning Ingrid begynner å blomstre. Hun har foreløpig bare knopper.
    Dataproblemene dine kan jeg ikke hjelpe med, jeg får fint opp alle bildene dine. Jeg hadde en del problemer før, og skiftet til Firefox og nå går det stort sett fint.

    SvarSlett
  10. Takker så mye for all datahjelp :) Har nå forsøkt firefox, og da kom jeg inn på en blogg jeg ikke har fått besøkt på lenge. Ser ut som det er en del av løsningen i alle fall.

    Det med at noen ikke ser hele bilde 2 skjønner ikke noe av... Kan det ha noe med at jeg nett, opp har innstallert ny nettleser, tro? Og at ikke alt er helt kompatibelt enda? (explorer). De andre problemene har jeg hatt før jeg installerte den nye nettleseren.

    Uansett, takk for all hjelp! Og i dag blir det høner på meg :)

    SvarSlett
  11. Hei!
    Er ute på bloggvandring og fant bloggen din. Kosa meg med kjempe fine bilder av nydelige blomster!!!
    vennlig hilsen Lunalu

    SvarSlett
  12. Har bestilt VEGGorda som jeg viser på siste bildet mitt ifra vinterhagen.Panduro Hobby er disse bestilt ifra.Men den store sjablongen som jeg har i trappnedgangen min,er ifra nettbutikken Trendystickers.dk.Den er jo veldig fin da,slipper at det vises plastikk i bakgrunnen,Men mye dyrere.Ha en fortsatt fin søndagskveld,klem

    SvarSlett
  13. Jeg la først merke til problemposten din nå, har ikke noe tips til livewriter for det bruker jeg ikke, men anngående å lese blogger så er løsningen bytte til firefox nettleser (eller en annen, samme hvilken bare det ikke er explorer). Explorer har problemer for tiden, har vært sånn i noen uker nå, og før det så kjenner jeg mange bloggere som har oppdaget at alt blir lettere om de bruker noe annet en explorer.

    Dersom du liker explorer så kan du fremdeles bruke det om du vil, også bruke firefox når du ikke får ting opp i exlorere, ikke noe problem å bruke begge parallelt.

    SvarSlett