mandag 1. juni 2009

1. juni, og geraniumen åpnet seg

DSCI5429

DSCI5430

 

 

 

 

 

Nok en flott sommerdag i Sør! Sol og sommer med is, kaffe, interiør- og hageblader i fred og ro… En deilig dag!
Og for en hyggelig liten overraskelse som ventet på meg i formiddag :) Sommerens første geranium har åpnet seg i hagen. Navnet vet jeg ikke, men den er flott, med sin klare blåfarge og mørke årer. Jeg synes bladverket også er vakkert på denne, det kommer enkelte høstrøde blader mellom alt det grønne.

12 kommentarer:

  1. De er herlige disse geraniumene! Jeg elsker dem, og jeg har dem ofte i vase selv om de ikke står så lenge.

    SvarSlett
  2. For noen vakre bilder du viser ! Ja det har vært en fantastisk helg :-) Kjekt å se hvor det spirer og gror !

    Går det bra høns og hønsehus ? Får litt dilla på disse hønene, så utrolig koselig å ha dem i hagen :-)

    Ønsker deg en deilig uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. hei -
    høres ut som en herlig dag!
    nydelige blomsterbilder fra deg!

    moaklem

    SvarSlett
  4. Hei, takk for kommentar. Det er en herlig tid, nydelige blomster og bilder. Været har virkelig vært fint her i sør i pinsen, bare å nyte det fullt ut. Ha en fin uke du også, klem fra Mona.

    SvarSlett
  5. Så nydelige bilder! Ja, litt av en halg vi har hatt!! Fantastisk!!

    Ha en fin uke!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder:) Vi har jo hatt et helt fantastisk pinsevær ja, helt nydelig:) her ser det ut som om det kanskje snur snart... kjedelig! Ønsker deg en fin uke:) Klem

    SvarSlett
  7. Herlig når hagen våkner til liv, så at den ene peonen hadde kommet i min hage, en stor tue med en blomst...akk ja kanskje jeg ikke har vært flink nok å gjødlse...men nå gleder jeg meg til neste tue....herlige dager her på Vestlandet så nå kommer de nok...

    SvarSlett
  8. takk for koselige ord fra deg :)
    nydelige bilder!

    sommerklem
    vibeke

    SvarSlett
  9. Flott Blå Geranium, navnet vet jeg ikke. Noen av mine geranier får også visne blad nederst og da er det kanskje for tørt...

    Ha en fin hageuke!

    SvarSlett
  10. Kom over en geranium som heter G.oxonianum 'Katherine Adele' på en vandretur ute på nettet. Jeg tenkte på den flotte du viste bilde av, kan hende det er denne du har?
    Du kan jo bare google det hvis du vil:)

    SvarSlett
  11. Denne var fin:) Mange flotte markblomster under her. Det er så vakkert nå når alle markene er fulle av blomster. Da er det sommer, selv om det for øyeblikket hagler her... Jammen store skiftninger i været om dagen, i alle fall her på Sunnmøre...

    SvarSlett
  12. Juni: jeg finner ikke noen gode bilder i min søken på google, men den ligner på det jeg får opp, bortsett fra at bladene ser mindre ut enn mine blader.
    Men jeg har plantelappen et sted. Det er bare at den er sammen med mine forsvunnede hagebøker :-S
    Det er ikke bare bare å flytte, og det som mangler etter alle pakkenellikene, er hagebøker/blader og kokebøker... Kjedelig! Men jeg skal nok finne ut av det.

    Rosenavn sitter som støpt i mitt hode, men geranier er vanskelig å huske på. Merkelig!

    Margrethe

    SvarSlett