torsdag 14. mai 2009

Vår og hvite blomster

Jeg er svak for hvite blomster. Og jeg plukker gjerne med meg inn. Dette er nok vårens siste hvitveisbukett, men det har vært mange av dem fra de begynte å blomstre i midten av april. I området rundt her har det vært tepper av hvitveis og jeg har plukket dem med meg inn et par ganger i uken. Denne siste buketten for i år plukket jeg med meg fra en kjøretur vi var på litt lenger inn i landet der våren ikke var kommet like langt som her.
Hagen er ikke full av blomster, det er mest busker og trær her foreløpig, men av det som blomstrer, så er det meste i hvitt. Utrolig vakkert :)
Pæretreet har de hviteste blomstene av alle trærne. Mens eplene står med et svakt skjær av rosa. Brudespireaen blomstrer fortsatt i kritthvitt og har holdt koken en stund. Jeg nyter det så lenge det varer, vel vitende at litt ruskevær kan fort kan blåse bort hele vårpryden på et par dager. Heldigvis har vi hatt mye godvær, og det er forhåpentligvis enda litt tid igjen å nyte disse tidlige hvite blomstene som lukter så godt






4 kommentarer:

  1. Mange nydelige bilder her, herlig med en bukett med hvitveis, desverre ingen i hagen, men en liten tur i skogen så finnes det maaange....

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei
    Takk for hilsen!!
    For et fint hus dere har kjøpt. Der er det virkelig muligheter. Flott!!
    Lykke til med hagen og skiferhellene;-)
    Ha en fin helg!!
    Kristin

    SvarSlett
  3. NYDELIG
    Velkommen på NIB!
    Flott blogg du har, håper at du vil ta en titt hos meg også!
    hilsen Villa vanilje

    SvarSlett