lørdag 23. mai 2009

Plenklipp og rosekjøp

I dag har det vært hagedag hos meg. Fantastisk sommervær med sol og gode temperaturer, en må bare nyte det! Dagen har gått med til litt luking og rydding i hagen og klipping av plenen. Det vil si, min bedre halvdel har klippet plenen, mens jeg har kjørt avklippet i trillebår og lagt det komposten. Ikke så spennende, men det må gjøres, og  timene går når det er 3,5 mål å klippe, og en ikke har stor gressklipper. Om noen kjenner til en billig sitteklipper med oppsamler til salgs, så gi lyd :) Vi kan jo DSCI5216ikke bruke 3-4 timer på plenklippen hver eneste lørdag…

Jeg var innom et hagesenter i dag. Skumle saker, altså! Hadde lovet meg selv å ikke kjøpe flere roser før neste lønning, men endte opp med to sorter jeg er uuutrolig fornøyd med å ha fått i samlingen :) Den ene er Frühlingsduft, som jeg har ønsket meg etter at vi fikk hage med plass til den. Og den andre er Jasmina, en slyngrose med de mest fantasktiske fylte blomster i rosa. Begge remonterer og blir forholdsvis store. Gleder meg til sommeren!
Har ikke fått de i jorden enda, da jeg går og funderer litt på hvor jeg skal ha de. Har også noen flere som står på vent, men begynner å danne meg et bilde av hvordan jeg vil at hagen skal være, så i løpet av uken har det nok kommet et par bed til i plenen.

Og så fikk jeg en stor bukett med vakre, røde roser av noen som kom på besøk for å se på huset og hagen. Koselig :) De får pryde dagens lille oppsummering fra meg :) Ha en fortsatt fin helg!

9 kommentarer:

  1. Kan tenke meg at dere ønsker dere en annen gressklipper.Plenklipping er ikke så veldig morsomt heller.Så flott skap din bestefar har laget.Morsomt med historien om englen,ikke alltid så lett for de små å holde på hemmeligheter.

    SvarSlett
  2. hei margrete -
    og 1000 takk for koselig hilsen!
    for en herlig hagedag du har hatt...jeg er selv en rose-elsker nr.1
    ..og for en skjønn liten hund du er, en riktig sjarmis..har selv en liten jack russel terrier..!
    moaklem

    SvarSlett
  3. Flotte roser du har kjøpt.
    Skjønner godt du ønsker deg en sitteklipper når du har så mye plen å klippe.

    God helg!

    SvarSlett
  4. Så flotte roser du har kjøpt!
    Jeg har også kjøpt Frühlingsduft i år. Den har stått på ønskelista mi i mange år, og nå er den her. Jeg gleder meg til de første blomstene kommer. Jasmina har jeg aldri hørt om, men den virket absolutt som en jeg godt kunne komme til å ønske meg.
    Lykke til med dine roser.

    Og jeg er ening, dere trenger en noe større plenklipper:)

    SvarSlett
  5. Hei, hei! Nydelige roser:-)Jeg er også en hageentusiast, herlig å pusle med planter i hagen:-) Ha en flott søndag!

    Camilla:-)

    SvarSlett
  6. Takk for koselig kommentar!Farligt å gå i hagesenter ja.Har kjøpt Jaques cartier og Dronningen av Danmark i år. så står det endel stikklinger på vent hos meg.Flott farfar skap du har.

    SvarSlett
  7. Deilig å være ute i hagen å holde på. Også så kjekt med nye roser å plante.

    Ha en deilig dag
    klem:)

    SvarSlett
  8. Det er så deilig med alle flotte rosene.
    Jeg må få kjøpt meg en ny klatrerose til
    veggen mot naboen. Jeg har så lyst på en av de
    gammeldagse rosene

    SvarSlett
  9. Roser (og egentlig blomster generelt) klarer ikke jeg å holde meg borte fra heller.. : ) Vakre roser du har kjøpt!!

    Håper du har hatt en super søndag,

    Klem Frk T: )

    SvarSlett