søndag 3. mai 2009

På gamle tomter...












I dag har jeg vært i min gamle hage og hentet stauder. Det er sikkert mange som synes det høres rart ut, men for meg var det ikke noe problem å flytte fra huset, det er verre med hagen... Her har jeg puslet og stelt, og gledet meg over at det har vokst og blomstret. Plantene har vært nøye valgt ut etter farge, høyde og blomstringstid. Og en del av det som vokser der er planter som er "arvet" etter besteforeldre på begge sider. Da er det godt å ha snille huskjøpere som tilbyr å få hente stauder :) Takk til Mona og Kim for at jeg fikk komme og grave i hagen deres i dag!
Med meg hjem har jeg ulike sorter geranium, salvie, rotskudd av syrin, jakobsstige, småhjerter, noen blå klokker (aner ikke hva de heter), lammeøre, brudeslør, plox og og rotskudd av en slyngrose som jeg nesten karrakteriserer som ugress... Men som jeg har fått etter farmoren min og som jeg nok skal finne en plass den kan boltre seg på!
Legger ved noen bilder fra den gamle hagen, og gleder meg til sommeren og blomsterprakt i ny hage.

4 kommentarer:

  1. Hmm.. vet ikke om jeg skriver to ganger nå. men ville bare si at det var så gøy at du har fått deg blogg. Det ser sååå koselig ut hos deg.

    Jeg prøver å legge den inn på vågsbygd hagegale med en gang.

    SvarSlett
  2. Ble litt inspirert av dere som er så flinke :) Bare artig at den kommer på Hagegale :)

    SvarSlett
  3. Så mange nydelige roser :) Ingen tvil om at du har grønne fingre ;)

    SvarSlett
  4. Elin: neida, ikke grønne fingre, bare masse gjødsel og vann ;P

    SvarSlett