mandag 18. mai 2009

Noen ting MÅ man bare ha…

Vi holder på med hus, oppussing og alt hva det innebærer. Og for tiden er jeg i “Må ha-modus”. Den tiden har forøvrig vart en stund nå, lurer på når det går over?
Men sånn er det vel når man holder på med prosjekter, da er man litt mer på utkikk etter ting som kan passe. Det er så mye som bare roper etter å bli mitt, og her er noe av “må ha”-tingene jeg bare måtte ha til kjøkkenet, og som var på plass lenge før kjøkkenet var installert :)

Mitt gamle kjøkken gikk i kremfarge og antikk messing, og ting som var fine der passer ikke like godt til mitt nye grå kjøkken med sølvdetaljer. Selvom jeg langt fra bytter ut alt, så er det i alle fall kjekt å fornye seg på de tingene som står framme.

DSCI4852DSCI4725

Eggekurven er kjøpt hos hjemkarehjem.com og er perfekt for barna og meg når vi får høner i hus. Da skal kurven brukes hver eneste dag til å sanke egg i. Akkurat nå står den bare til pynt på kjøkkenbenken, men jeg har for et par dager siden bestilt to kritt hvite høner, og da er det ikke så lenge før pynten blir bruksting :)

Kjøkkenkranen brukte jeg lang tid på å finne. Saken er at jeg så den på et bilde i et interiørblad… Og der sto selvsagt ikke leverandøren. Så etter et par kvelder med google og iherdig leting var kranen både bestilt og betalt. Den måtte jeg bare ha.

DSCI4470DSCI4480

Brødboksen er kjøpt hos Randesund Lysstøperi, og den hadde jeg lyst på lenge. Og til slutt bare måtte jeg… Veldig koselig synes jeg, og stor nok til at man faktisk får plass til litt oppi den. Det er mange fine, men som er alt for små, men her går det både brød rundstykker og litt til uten at lokket står på halv åtte.

Klokken ropte på meg i lange tider, og til slutt så gav jeg etter, den måtte jeg ha. Den ble hengt på veggen samme dag jeg hadde malt, og var det første som flyttet inn på kjøkkenet. Vet ikke hvor mange ganger den ble tatt ned og hengt opp igjen før kjøkkenet var ferdig installert. Kjøpt hos Annas Rom, en veldig koselig interiørbutikk som også har netthandel.

4 kommentarer:

  1. Hei, hei!: )

    Tror det må være første gang jeg er innom bloggen din, "fant" deg på NIB!: )

    Hihi, den "MÅ HA" følelsen kjenner jeg veldig godt til du, jeg er vel egentlig i den fasen hele tiden føler jeg..

    Nå skal jeg titte litt mer på bloggen din, alltid spennende å komme inn på nye blogger: )

    Ønsker deg en fin uke,

    Klem Frk T

    SvarSlett
  2. Randesund lystøperi er lifsfarlig! Utrolig mye fint der. Må få kommet meg til Annas rom også.

    SvarSlett
  3. Ja, det er skumle butikker... for lommeboken :)

    SvarSlett
  4. Mange fine må ha saker her ja!
    Den kranen var fantastisk lekker.
    Annas rom har så mye fint at det er farlig å bevege seg inn der:)

    SvarSlett