søndag 10. mai 2009

Jeg fant, jeg fant...

Jeg er stadig på jakt etter spennede ting til huset, gjerne gjenbruk, loppefunn eller også ting jeg finner på søpla :)
Jeg er kjempefornøyd når jeg har gjort et kupp, og her er noen av mine små og store funn.




















Stolen fant vi en dag vi var på søpla. Den er akkurat samme som sofaen vår, og vi hadde ønsket oss en slik, men hadde ikke tatt oss råd til det.
Der sto den i gjenbrukshallen og "ropte" på oss ;) Selvfølgelig ble den med hjem. Litt såpevann, og den var som ny :) Og den er blitt favorittstolen til både to- og firbente her i huset!

Lysestakene i sølv fant jeg på et loppemarked for 50 kroner, mens osteklokken ble min for 80 kroner hos "Hjelperen" i Søgne.
















Jesusbildet fikk jeg på jobb. Jeg skulle egentlig ha et annet, som vi ikke fant. Da dette dukket opp fikk jeg det gratis siden det har ødelagt ramme.
Engelen ved siden av fant jeg til "halv av halv pris" på julepynt. Den er helårspynt hos meg :)
Badet nede er skrekkelig, og her har vi ikke gjort et slag... Bortsett fra å hive ut et gammelt speilskap som var helt "umulig".
På søpla fant vi noen gamle bilder vi tok rammen til, min kjære mann satte i et gammelt speil som hang på et annet bad, og vips ble i alle fall det litt mer trivelig.

13 kommentarer:

  1. Nyydelig funn du har gjort, heldige du !
    Artig med gjebruk, og når man føler at man har funnet noe som er midt i blinken ! Ser at du tenker på å få høner -, Vi fikk høner 1. mai og det er virkelig kjekt !Flinke høner gir oss 1 egg hver, hver eneste dag :-) Bilder m.m finner du i bloggen min.

    Ønsker deg en deilig uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Supre funn! Jeg har funnet et par sånne glassklokker, men ikke så fine som din - og fire ganger så dyr. Så jeg har stått over. Din var et kupp!

    SvarSlett
  3. ),O
    lö,)
    l),
    l
    Hei hei, innom og gratulerer med medlemsskap i NIB.
    Jeg er også en av bloggerene som har kommet med i "det gode selskap" i dag.
    Flotte ting du har bilder av her!

    Jeg håper du vil slå følge med meg også!

    SvarSlett
  4. Hei..velkommen hit til Nib,skal bli spennende å følge bloggen din videre...Gøy med slike oppussingsprosjekter du viser.....Klem fra Malivasverden

    SvarSlett
  5. jeg skal si du har vært heldig med funnene dine, veldig fint alt sammen.Jeg liker også å gå på jakt i bruktbutikker, men Hjelperen i Søgne har jeg ikke hørt om. Hvor ligger den? Nå fikk jeg så lyst til å ta en titt der ute.

    SvarSlett
  6. Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger :)..Og velkomster til NIB. får se om jeg får til å legge ut "knappen" til NIB, nå da. Er jo helt blodfersk i dette gamet ;P

    juni: "hjelperen" ligger langs gamlevegen mot Volleberg. På høyre side rett etter at man har tatt av fra Søgne sentrum. Før i tiden var det videokiosk der. De har mange ting til en hyggelig pris, og så går inntektene til humanitært arbeid. Litt kjekt det også, synes jeg :)

    SvarSlett
  7. Hei
    Flotte ting du har fått fatt. Ja er det ikke kjekt med alt man kan finne og få nesten gratis.
    Koselig denne bloggen din

    SvarSlett
  8. Du har funnet mange fine ting! Velkommen til å være med i denne positive gjengen!!Gøy med nye bloggere.

    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  9. Så masse koselige bilder det er kommet her mens jeg har vært bortreist da. Både i denne posten, og de under. Tipper hagen deres blir flottere og flottere for hver uke nå når sola skinner :) Våren er deilig! Inspirerende å se hva dere har fått til innomhus også. Dere er flinke!!

    Blir artig å høre når det kommer høns til "gards" ;) Hehe....det er virkelig en ukjent verden for meg. Men skal bli gøy å se hva du får til der. (Kan man bruke klikker på høns??? hehe)

    SvarSlett
  10. Hei, Elin!
    Ja høner skal faktisk kunne klikkertrenes. Vet ikke helt om jeg begynner med det, da :)
    Er skikkelig klar for å komme i gang med hønserier, og staser på at det ikke går så alt for mange ukene til før vi er i gang.
    Lov å komme å kikke, vet du!

    SvarSlett
  11. du har funnet utrolig masse nydelig. herlig bilde og skjønt speil:) Lekre lysstaker også og osteklokken er jo bare litt av et kupp- vakker var den. Elsker osteklokker og tror ikke jeg kan få nok av dem hihi ønsker deg en nydelig mandagskveld:) Velkommen til nib, jeg er selv ganske ny der og strotrives allerede:)

    SvarSlett
  12. Jeg kommer garantert og kikker!! Er nysgjerrig på disse planene dine :) Og jeg er nysgjerrig på Mika's tilnærming til kommende høner...hehe.

    (Trodde ikke at HØNS kunne klikkertrenes!! Morsomt.)

    SvarSlett