fredag 22. mai 2009

Farfars skap, en liten engel og gamle bøker.

DSCI5207I dag er det en helt s  pesiell engel som får sin historie i bloggen. Jeg hadde sett på denne en lang stund, og den sto høyt på ønskelisten. Til bursdagen min ville min kjære overraske meg med denne, og han tok med barna på handletur for å gjøre innkjøp til dagen. Barna var da 3 og 4 år gamle, og eldstemann skjønte dette med gaver og at bursdagsprsanger var hemmeligheter til de skulle åpnes, mens minstemann var sprekkferdig av glede og fortellertrang dagen før dagen. Ved frokostbordet utbryter han med verdens herligste smil: Mamma, vi har kjøpt en engel til deg :)
Jeg ble ikke noe mindre glad for engelen, selvom de to andre ble nokså stive i maska ;P

Engelen har jeg plassert på et skap er er spesielt glad i og som betyr mye for meg. Det har min farfar laget som svenneprøve da han ble snekker. Jeg fikk det av min onkel for et par år siden, noe jeg ble veldig glad for! I dag ville farfar fylt år om han hadde levd, og det er litt hyggelig å minnes ham her i bloggen og vise fram skapet han laget i sin ungdom.

Jeg liker godt ting som har en historie, og mine gamle bøker er jeg glad i. For meg er de klenodier det er viktig å ta vare på. I denne bunken ligger det alt fra gamle notatbøker, en huspostill med andakter og læresetninger, samt en godt brukt familiebibel med navner skrevet inn flere gDSCI5201enerasjoDSCI4260ner bakover. Fint å ta vare på, og vakre å se på.

7 kommentarer:

  1. Så skjønn en engel!
    Din farfars skap var råflott!
    Artig at han har laget det.
    Det er ekstra hyggelig med slike ting som vekker gode minner!
    Dette er et møbel med sjel!

    Nyt helgen!

    SvarSlett
  2. Hei, Margrethe! Takk for hyggelig hilsen:) Sååå nydelig engel! Kjempe-flott! Skjønner godt du ble glad for den!!

    Ha en fortsatt strålende helg!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  3. Flott skap og nydelig engel. Skjønner godt at disse betyr mye for deg.

    SvarSlett
  4. Hei
    Takk for koselig hilsen .
    Så flott med slike ting som vekker minner.Vakkert både skapetog engelen.
    Det er så mye flott her hos deg.
    Følger bloggen din jeg.
    Ha en fin helg

    SvarSlett
  5. Heisan

    Nå har jeg lest meg igjennom bloggen din...har hatt en hyggelig stund.. Jeg beundrer mennesker som setter drømmen ut i livet... Så koselig hus og hage dere har fått dere..Dette er min drøm også, men ikke alle barna sine drøm...
    Et nydelig skap du viser...og skjønn historie om engelen som kom i hus...
    Nyt dagen ...kommer innom igjen jeg..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Flott skap du har.Fint med gamle ting,men helt spessielt blir det jo når man kjenner tingenes historie.Herlig fortelling om engelen,hemmeligheter er ikke alltid så lett å holde tett om.

    SvarSlett
  7. Det var et nydelig skap, og det passet så godt til engelen og de gamle flotte bøkene.
    Det er verdifullt med slike "ting" som har en historie,og som har hørt til i slekta. Det liker jeg også.

    SvarSlett