søndag 31. mai 2009

En vidunderlig vakker sommerdag!

 DSCI5381

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

For en fantastisk dag det har vært, sol fra blå himmel, sommer og varme. Ikke en fornuftig ting er blitt gjort, bare avslapping og litt badmington med barna.

I dag er det markblomstene på tomta som får sin lille epistel. Lupinene begynner å blomstre på jordvollen ned mot vegen, og står så vakkert akkurat nå. Det er det eneste stedet jeg kunne tenke meg å ha akkurat disse blomstene, for jeg synes de er litt “vegkantaktige”, selvom de er vakre. Hadde de ikke stått her fra før, skulle jeg sådd de akkurat der! Den tar alt for lett over hele butikken i et bed, men nede på jordvollen passer de å stå til glede for oss og for alle som kjører forbi!
Selv løvetannen er vakker i en blomstereng, og utrolig sjarmerende når man ser den grå i håret på veg til å ta av med vinden.
Samtidig må jeg innrømme: Jeg irriterer meg grønn over den i plenen,  men kan ikke unngå å imponeres over dens overlevelsesevne og stahet :)
Jeg drar den opp med rota, og tror jeg har tatt’n. Bare for å se den peke nese til meg fra komposten! Ædda bædda, liksom…Der har den klart å gå i frø for så å blåse utover plenen igjen. -Den som ler sist ler best, tenker jeg, og skjønner jeg er beseriet i ugresskrigen av en gul liten sak som ikke gir seg selvom alt ser håpløst ut! Man har litt å lære av løvetanna!

DSCI5384DSCI5383

DSCI5388DSCI5385

 

 

 

 

 

 

 

Så et par bilder av det jeg venter aller mest på i hagen akkurat nå… Magna Carta kan man så vidt skimte inni knoppen der. Måtte den snart brette seg ut i all sin prakt! Kan ikke være lenge igjen nå…

Den hvite peonen også… det må da være nummeret før?
Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Så vi venter og venter :)

DSCI5396

DSCI5380

 

 

 

 

 

 

Det er hardt å være bulldog om sommeren. Måtte ha med min vakre Mika som ikke nyter varmen på samme måte som oss tobente. Hun legger seg helst et skyggefullt sted, og er ikke skikkelig i farta før solen har gått ned.

DSCI5415

DSCI5373

11 kommentarer:

  1. herlige bilder du deler:) takk for tips angående dronningen, har også en uinnredet kjeller som jeg pleier å overvintre planter i, blandt annet potettre og slikt, så kanskje jeg skal prøve med pelargoniaen også:) klem monica

    SvarSlett
  2. Det lupin bildet ditt var flott altså! Ser nesten ut som den har en glorie hehe.
    Jeg setter også pris på villblomstene. Her begynner noen skjermblomster og vise seg fram. Fine er dem, men kapper hodene av dem før de får frødd seg ellers popper de opp overalt.

    Ha en fin fin dag :D

    SvarSlett
  3. nydelig blogg du har!!
    Tusen takk for kommentar på min blogg , jeg leter etter ny jobb ,er bare ringevikar der , så det er ikke såå ille :)

    Ha en fortsatt nydelig sommer ,stor klem!!

    SvarSlett
  4. hei margrete -
    ja har vi det ikke bare helt herlig om dagen...dette været og fri..tid til å være sammen med familien og lade batteriene...
    det øverste bildet av lupinen var helt magisk, med de solstrålene...herlig!
    moaklem

    SvarSlett
  5. For et flott bilde av lupinen! Et skikkelig blinkskudd det der.
    Jeg går rundt og venter på at rosene skal folde seg ut jeg og. Det er nok like før nå, og så stikker jeg bortom rosebuskene sånn ca hvert tiende minutt for å se om noe har skjedd, er redd jeg skal gå glipp av noe. En smule utålmodig - ja!

    SvarSlett
  6. Ikke greit å være liten hund når det blir så varmt. Jeg vannet noen nyplanter i bedet i dag. og skvettet vann på pusen sm øå i skyggen under kulethujaen.... 'takkar!

    SvarSlett
  7. Hei:)
    Så nydelig blogg du har, tror ikke jeg har vært inne hos deg før:))
    KJempefine bilder du viser oss, titter og venter også på at bla pionene og rosene skal blomstre...det er like før nå:)) Det er en fin tid:)
    Ser du også har en liten svakhet for gamle sandkakeformer, det har jeg også...hihi,synes de har så sjarm med den gamle patinaen og blir så fine med telys i:)
    Ønsker deg en fortsatt fin pinse!
    KLem:)

    SvarSlett
  8. åå, for en skjønn hund!
    jovvist er lupiner vakre, men de passer best på designer område ja. Flotte til snitt er de forresten også, holder godt.

    Kjekt å se peonknopp, je gleder jeg meg til å se peonblomstring over blogglandia. Her er det desverre dårlig med peonblomstring i år, de hadde det kommelig i vinter, men det skal da ikke forhindre at jeg kan nyte andres :)

    SvarSlett
  9. Heisan:)

    Så vakre blomsterbilder..og for en skjønn liten venn som titter frem nederst her:) Nydelige lupiner...de er så vakre. De er jo også så fin å plukke inn i vaser:)

    Ønsker deg en fin ukestart, klem

    SvarSlett
  10. Hei hei. Takk for koselig kommentar på bloggen min:-) kjekt at du tok turen innom.
    For en flink hagedame du er!!! Her inne var det jammen mange flotte hagebilder. Selv kan jeg ikke akkurat skryte på meg grønne fingre. Men håper å lære etterhvert.

    Håper du får en fin kveld:-)

    SvarSlett