onsdag 29. april 2009

Da er endelig planene om blogg satt ut i livet. Her kommer det til å bli litt hagestoff for det meste, men litt om hus, hund og forhåpentligvis høner med tid og stunder.

Vi har lenge drømt om hus på landet og "luft" rundt oss, og har kikket etter drømmestedet i halvannet år.
Livet i trangt boligfelt med 8 meter til naboen er definitivt ikke noe for meg, og ønsket om større hage med plass til lekende barn, løpende hund og rosebusker så mange som man måtte ønske... har vært der lenge, selvom både hus og hage var koselig.


Da vi så salgsannonsen for huset "vårt" i avisen visste vi at det var her vi ville bo.

Huset er 300 år gammelt og fullt av sjarm, i tillegg til at det er tatt godt vare på, men det er klart at 300 år er en anselig alder, så det er nok å ta fatt på :)

Vi solgte vår nybygde husbankhus med varmekabler, varmegjenvinningsanlegg og sentralstøvsuger... og flyttet til "gamledager" - og vi har ikke angret et sekund!

Vel, det er en sannhet med modifikasjoner. Da vi hadde overtatt huset kom det en kuldeperiode, og uansett hvor mye vi fyrte i tre av husets fire ovner, så ble det ikke varmt. Jeg må innrømme at jeg kjente et snev av missmodighet komme snikende da vi satt i stua med boblejakker på og frøs etter en hel dag med fyring.

Redingen ble varmepumpe! Det ble som et "nytt" hus, selvom den ikke akkurat pynter på fasaden. Vi får lage et lite hus til den i sommer og skjule den så godt vi kan.


Våren er kommet, og jeg har så smått begynt å plante roser. Jeg syntes jeg hadde en del som skulle i jorden, men 16 roser på 3,5 mål tomt gjør ikke mye ut av seg... i alle fall ikke når de er nyplantet og nedklipte. Jeg trøster meg med at jeg har plass til så mange jeg ønsker, og at jeg har prosjekter i mange år framover :) -Med andre ord: Mye å glede meg til!

2 kommentarer:

  1. Åh så koselig å se bloggen din :) Velkommen til bloggverdenen ;) Regner med her kommer enda flere koselige bilder etterhvert. Skal følge med!

    SvarSlett
  2. Ja, nå var det sannelig på tide, har snakket om dette i lange tider.
    Skal nok legge ut bilder :)

    SvarSlett